استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳) آتش‌سوزی سنگین انبار مبلمان در بولوار سجاد مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو آیا «تتلو» در عید غدیر آزاد خواهد شد؟ ترفند‌هایی برای خوشبو کردن لباس‌های داخل کمد و کشو‌ها رابطه افزایش عمر با نجات کره زمین ۵۰.۶ درجه سانتیگراد | اهواز رکورددار گرما در خوزستان رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از بستری ۵۰ زائر ایرانی در عربستان خبر داد امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌رضوی به ۱۰۰ فرد گرفتارشده بعد از سیلاب در کلات آمار‌های تکان‌دهنده از اعتیاد در خراسان‌رضوی؛ ۲۷ درصد از معتادان تحصیل‌کرده هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۴ تیر ١۴٠٣) | افزایش دما و تداوم وزش باد بهترین خوراکی برای تناسب اندام؛ هر روز یک وعده تخم مرغ
سرخط خبرها

زن شیشه‌ای، شوهر معتادش را به خاطر زنان خیابانی کشت

  • کد خبر: ۲۳۳۹۲۵
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
زن شیشه‌ای، شوهر معتادش را به خاطر زنان خیابانی کشت
دهم دی‌ماه پارسال بود که زنی شیشه‌ای با یلدا دختر سه‌ساله‌اش به بازپرسی شعبه ۲۰۸ دادسرای مشهد منتقل شد. او متهم به قتل شوهرش با ضربات چاقو بود، شوهری که شبیه خودش معتاد حرفه‌ای بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دهم دی‌ماه پارسال بود که زنی شیشه‌ای با یلدا دختر سه‌ساله‌اش به بازپرسی شعبه ۲۰۸ دادسرای مشهد منتقل شد. او متهم به قتل شوهرش با ضربات چاقو بود، شوهری که شبیه خودش معتاد حرفه‌ای بوده است. درحالی اولین جلسه بازپرسی آغاز شد که زن سی‌ساله به علت شدت اعتیادش توان پاسخگویی به سؤالات مقام قضایی را نداشت تا جایی که به دستور قاضی صادق‌صفری، بازپرس جنایی، یلدای سه‌ساله به بهزیستی تحویل شد و جلسه بازپرسی از متهم نیز به زمانی دیگر که وضعیت زن بهبود پیدا کند، موکول شد، درنهایت در جلسات بعدی به قتل شوهرش به علت ارتباط با زنان خیابانی اعتراف کرد.

چندین جلسه بازپرسی از «زهرا. ر» متهم به قتل همسرش «هادی. ص» چهل و یک ساله برگزار شد. بررسی‌ها نشان داد که این زوج به‌طور موقت با یکدیگر ازدواج کرده و این ازدواج در هیچ محضری ثبت نشده است. آنها پس از ازدواج در یک خانه ۶۵ متری واقع در بولوار ۲۲ بهمن، خیابان بشارت با یکدیگر زندگی می‌کرده‌اند. ماحصل این ازدواج، دختربچه‌ای به نام یلدا بوده است.

این زوج که هر دو به موادمخدر صنعتی اعتیاد داشتند، بدون هیچ مشکلی در زمینه اعتیاد کنار همدیگر زندگی می‌کردند، البته تا پیش از ساعت ۱۶:۳۵ نهم دی‌ماه.

یک صحنه زننده

براساس اظهارات متهم، او برای کار‌های اداری باید چند روزی به شهرستان کلات می‌رفته است. او همان روز دست دخترکش را گرفته و پس از خداحافظی با هادی (شوهرش) راهی این شهرستان می‌شود. اما در بین راه متوجه می‌شود که عکس‌هایش را در خانه جا گذاشته است و مجبور می‌شود که به خانه برگردد.

ساعتی از رفتن زهرا گذشته بود و او درحالی که دست دخترش درون دستش بوده به خانه برمی‌گردد. اما هرچه در می‌زند، کسی در را باز نمی‌کند. او از در بالا رفته و وارد خانه می‌شود. به محض ورود، چشمش به سه زن خیابانی می‌افتد که شوهرش آنها را به خانه آورده است. دو زن در حال استعمال موادمخدر بوده‌اند و شوهرش درحال اقدامات دیگر بوده است.

تصمیم به قتل ناگهانی

زن با دیدن این صحنه که شوهرش بعد از خروج او تن به این اقدام حقیرانه داده دعوا راه می‌اندازد و حتی با شوهرش درگیر می‌شود و شوهرش او را به رگبار فحش می‌بندد. زهرا با عصبانیت از خانه بیرون می‌رود و ساعتی بعد برمی‌گردد. وقتی وارد خانه می‌شود، می‌بیند که هادی روی زمین افتاده و به علت بیماری‌های مقاربتی، همچون مار گزیده به دور خود می‌پیچد. او که هنوز عصبانی بوده، چندین لگد حواله شوهرش می‌کند و پس از برداشتن چاقو از آشپزخانه، به مردِ افتاده روی زمین حمله می‌کند و به او چند ضربه چاقو می‌زند.

زن جوان بلافاصله بعد از اینکه مطمئن می‌شود شوهرش کشته شده است، وسایلش را درون کیفی جمع کرده و از خانه بیرون می‌زند. او سرگردان در خیابان بوده که خماری مواد به‌سراغش می‌آید تا جایی که به‌سمت یک پمپ بنزین می‌رود. یکی از کارگران پمپ‌بنزین با توجه به سردی هوا و پوشش نامناسب دختربچه دلش برای این زن سوخته و آنها را در یک انبار ضایعاتی اسکان می‌دهد. در این میان مرد متوجه می‌شود که زن در همان حالت خماری از قتل شوهرش می‌گوید و آدرس را هم اعلام می‌کند. مرد بلافاصله به پلیس ۱۱۰ زنگ می‌زند و موضوع را اطلاع می‌دهد.

کشف جسد شوهر

مأموران کلانتری خواجه‌ربیع با حضور در محل و پیداکردن منزل، متوجه می‌شوند که درب این خانه از بیرون با یک قفل بزرگ بسته شده است. مأموران با هماهنگی، قفل را گشوده و وارد خانه می‌شوند و با جسد مردی چهل و یک ساله روبه‌رو می‌شوند که بر اثر ضربات چاقو به سینه کشته شده و وسط هال افتاده است.

پیگیری از همسایه‌ها نشان داد که این زن و شوهر به علت اعتیاد و خلاف‌کاربودن میان همسایه‌ها نیز شهره بوده‌اند، ولی کسی با آنها ارتباط نداشته است. در ادامه با همکاری فردی که با پلیس تماس گرفته و موضوع قتل را گزارش کرده بود، توانستند متهم را که همراه دختر سه‌ساله‌اش بود دستگیر کنند.

بازسازی جنایت

متهم در برابر قاضی صفری درنهایت به قتل شوهرش در یک لحظه عصبانیت اعتراف کرد و چاقویی که قتل با آن واقع شده بود نیز کشف شد. چند روز بعد، این پرونده بازسازی شد و متهم تمام جوانب را تشریح کرد.
پیگیری پرونده ادامه یافت و مشخص شد که پدر و مادر مقتول هر دو سال‌ها قبل فوت کرده‌اند و تنها ولی‌دم در این پرونده، یلدای سه ساله بود. براساس ماده ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی، اگر ولی‌دم صغیر (کوچک) باشد، رئیس قوه‌قضائیه باید درباره پرونده تصمیم‌گیری کند.

مادر قصاص نمی‌شود

به این ترتیب پرونده برای اظهارنظر رئیس قوه قضائیه راهی تهران شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای این پرونده را در اختیار یکی از معاونانش قرار داد و پس از بررسی‌های گسترده، آنها سهم بچه را قصاص ندانسته و درخواست دیه کردند.
دیروز متهم برای آخرین جلسه بازپرسی به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد منتقل شد و در برابر بازپرس جنایی، آخرین اعترافاتش را بیان و ثبت کرد.

در این جلسه قاضی صفری موضوع قصاص‌نشدن را به این مادر اطلاع داد که موجب خوشحالی‌اش شد. در ادامه نیز با تغییر حکم بازداشت موقت به وثیقه، قرار شد تا متهم با قراردادن وثیقه از زندان آزاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->